Om oss

Bli bedre kjent med Atelier24, en av de mest etablerte leverandørene av franskkurs i Oslo

Atelier24 har siden 2008 etablert seg som en av de mest stimulerende språkskolene for fransk i Oslo.

Helt fra oppstarten har Atelier24 satt undervisningskvalitet og oppfølging av den enkelte elev først. Dette betyr at våre lærere har høy kompetanse i å vurdere nivå, identifisere behov og planlegge relevante aktiviteter for å sikre en tydelig progresjon for alle deltakerne i en gruppe.

Vårt team består av erfarne fransklærere med bakgrunn fra ulike fagfelt. Felles er vår brennende interesse for det franske språket og et sterkt ønske om å formidle dette til våre elever.

Vi synes at et kurs skal være en lærerik og hyggelig opplevelse, og vi er overbevist om at en god stemning i kurset skaper motivasjon og læreglede. Med maks 6 elever i hver gruppe sikrer vi at alle får nok tid og oppmerksomhet, noe våre elever setter stor pris på.

Thierry

Thierry Guénin

Thierry er Atelier24s daglig leder, og har tatt en uvanlig karrierevei. Han har gått fra en Senior Executive stilling i et stort fransk selskap til å være fransklærer i ett av de viktigste universitene i Sør-Amerika. I 2008 flyttet han til Norge og grunnla Atelier24. Thierry har utdanning i språkdidaktikk fra Universitet i Grenoble og underviser også Alexander-teknikk. Han har en rekke interesser: kultur, historie, politikk og samfunnsutvikling. Mangfoldet i karrieren hans er en styrke når det gjelder å utforme undervisningsprogrammer som er tilpasset ulike behov. 

Hélène Jollivet

Hélène Jollivet

Hélène har jobbet i mer enn 20 år med forskjellige typer elever i Frankrike, både i videregående skole og på universitet. Hun er født og oppvokst i Paris, men Hélène har også korsikanske røtter. Hennes sterke interesse for reising tok Hélène til Australia og Sørøst-Asia. Nå har hun bestemt seg for å slå seg ned i Oslo. I klassene sine prøver Hélène alltid å skape en god og positiv atmosfære: «Læringsprosessen må fremfor alt annet være preget av glede!»

Emmanuel Leclaire

Emmanuel Leclaire

Emmanuel Leclaire har vært en del av Atelier24s team siden 2014. Han kommer opprinnelig fra byen Troyes i regionen Champagne og har bodd i Norge i snart 20 år, med kun et kort 9 måneders avbrekk i Tokyo. Før dette har han også arbeidet i Dublin og Barcelona. For Emmanuel har det å undervise fransk vært et veldig selvrealiserende prosjekt der det er møtet med så mange ulike elever i alle aldre, som har utviklet pedagogikken hans. Han er opptatt av å sette bruken av språket i sentrum og være en tålmodig og oppmuntrende lærer. 

Eugénie er fransklærer hos Atelier24.

Eugénie de Castilla

Som flere i teamet, har Eugénie en variert bakgrunn. Hun er fransklærer, men også idrettslærer og alpininstruktør! Ved siden av studiene i idrettsvitenskap har Eugénie reist mye og bodd i forskjellige land. I 2019 bosatte hun seg i Oslo, der hun underviste i fransk som fremmedspråk på ulike skoler før hun begynte i Atelier24 i 2023. Hun utdannet seg også i mental trening, som nå er en integrert del av hennes undervisningsteknikk. For Eugénie er det viktig å være i riktig fysisk og mental form for å utvikle seg og ha det gøy!

Émeline, fransklærer, Atelier24

Émeline Yansenne

Émeline ble lærer i 2014 i Belgia. Hun har bodd i Liège hele livet inntil hun oppdaget Norge i 2020. Etter å ha tilbrakt flere måneder på økologiske gårder i Norge gjennom WWOOF-bevegelsen, kom hun tilbake i 2021 for å bo i Oslo. I Belgia, underviste hun geografi, historie, religion og fransk på ungdomskole. «Det viktige er å gjøre elevene nysgjerrige, uansett fag!» tenker hun.

Valérie, fransklærer, Atelier24

Valérie Fossey-Desprez

Valérie har undervist fransk som fremmedspråk i nesten 30 år, med verden som arbeidsplass, fra Institut français i Doha (Qatar) til Alliance Française i Calgary (Canada) eller Singapore. Hun har lang erfaring med å utforme og undervise målorienterte opplæringsprogram for store selskaper. Valérie har ansvar for Atelier24s kurs i Stavanger, både for privatelever og bedrifter. «Jeg liker å dele min sterke interesse for språk og kultur med elevene mine, på en engasjerende og interaktiv måte som skaper et positivt og hyggelig læringsmiljø.»